Michael Persson Gripkow

Med en civilekonomsutbildning inriktad på marknadsföring i ryggen har Michael verkat inom många skilda branscher såsom transport, service, snabbrörliga konsumentvaror, kultur, bilindustri och turism där han i olika ledarroller arbetat med varumärkesutveckling, marknadsföring, försäljning och inte minst affärsutveckling. Han har haft många positioner med både stort personal- och resultatansvar i en internationell miljö, och är en erkänt uppskattad ledare.
Michael har arbetat som varumärkes- och marknadsdirektör för bl a Visit Sweden, Volvo Cars, Kungliga Operan, Swedavia och Absolut Vodka. Driver idag uppdrag inom Place Branding, positionering och affärsstrategi för såväl privata som offentliga uppdragsgivare. Tidigare styrelseordförande för Svensk Destinationsutveckling AB och nu kursledare för Berghs School of Communications nya utbildning ”Place Branding”.

”Förändring är svårast i början, rörigast i mitten och bäst i slutet.”

– Robin Sharma

Michael Persson Gripkow

Michael Persson Gripkow

Tel: +46 (0)70-313 72 83
Email: michael.persson-gripkow@cordevo.se

Michael Persson Gripkow

Michael Persson Gripkow

Tel: +46 (0)70-313 72 83
Email: michael.persson-gripkow@cordevo.se

Med en civilekonomsutbildning inriktad på marknadsföring i ryggen har Michael verkat inom många skilda branscher såsom transport, service, snabbrörliga konsumentvaror, kultur, bilindustri och turism där han i olika ledarroller arbetat med varumärkesutveckling, marknadsföring, försäljning och inte minst affärsutveckling. Han har haft många positioner med både stort personal- och resultatansvar i en internationell miljö, och är en erkänt uppskattad ledare.
Michael har arbetat som varumärkes- och marknadsdirektör för bl a Visit Sweden, Volvo Cars, Kungliga Operan, Swedavia och Absolut Vodka. Driver idag uppdrag inom Place Branding, positionering och affärsstrategi för såväl privata som offentliga uppdragsgivare. Tidigare styrelseordförande för Svensk Destinationsutveckling AB och nu kursledare för Berghs School of Communications nya utbildning ”Place Branding”.

”Förändring är svårast i början, rörigast i mitten och bäst i slutet.”

– Robin Sharma