Kund: IT-bolag
Kundbehov:
Vi har förstått betydelsen av förmedla budskap så att de går fram. Vi är väldigt stolta över våra IT-lösningar – men kan vi inte presentera dem på ett intressant sätt så står vi oss slätt. När konkurrensen är tuff är det företaget som kan få kunden att lyssna som vinner affären.
Utbildningen:
Det var otroligt bra att vi genomförde denna kompetenssatsning om fyra timmar per gång under 6 tillfällen. Det gav oss verkligen tid att träna. Upplägget gick ut på att ge oss retoriska verktyg för att hantera olika kommunikativa utmaningar. Vi fick lära oss att väcka intresse för både produkterna och vårt bolag samt hantera överraskande och ibland svåra frågor och situationer.
Resultat och effekt:
Efter retoriksatsningen hoppas vi att vi har större självförtroende och vågar inta scenen med hjälp av alla nya verktyg som vi fick. Vi kände stort förtroende för Nina med sin långa erfarenhet av att utbilda grupper i retorik och presentationsteknik. Vi hade roligt och det blev många skratt!