Affärsutveckling
En strategisk process, i syfte att säkra företagets tillväxt, styrka och framtid.Affärsutveckling
För vissa är affärsutveckling synonymt med försäljning och strategiska uppgifter. För andra kan det vara att ta nästa steg med sina kunder och skapa möjligheter på otrampad mark.
Vi på Cordevo ser affärsutveckling som en strategisk och holistisk process, i syfte att säkra företagets tillväxt, styrka och framtid. I en vidare bemärkelse påverkar därför allt man gör inom företaget hur dess affär utvecklas.
Vi skapar förutsättningar för organisationer att utvecklas mot nya affärer genom nya processer och ändrade arbetsmetoder.
Här kan du läsa mer om vår syn på olika komponenter för en stark affärsutveckling.
Kontakt Affärsutveckling
Clas Rolander
Tel: +46 (0)76-767 70 77
clas.rolander@cordevo.se
Bernt Gustin
Tel: +46 (0)70-955 64 14
bernt.gustin@cordevo.se
Exempel på kunduppdrag inom affärsutveckling:
Nöjeskoncernen behövde finna sin själ och lägga en grund för en lönsam affär.
En koncern bestående av hotell, restaurang och hotell hade skapats med väldigt olika förutsättningar. Vissa var nybyggda och helt okända som verksamheter, andra hade drivits på samma plats i över 100 år och var välkända varumärken.
Omställning till en ny affärslogik – Service-dominant Logic
I en situation med ökad konkurrens och snabb teknikutveckling är det intressant för snabbväxande och lönsamma produktföretag att knyta kunden närmare sig genom att samarbeta även när produkten är levererad och används.
Utmaningar i framkant med digitala tjänster
I kölvattnet på den digitala utvecklingen av IoT, AI och andra tekniska förutsättningar uppstår nya utmaningar som är svåra att tackla i den hektiska situationen med snabba agila projekt och en affärssituation som är ny och obekant.