Vårt team
Michael Persson Gripkow
Michael Persson Gripkow
Tel: +46 (0)70-313 72 83
Email: michael.persson-gripkow@cordevo.se
Michael Persson Gripkow
Med en civilekonomsutbildning inriktad på marknadsföring i ryggen har Michael verkat inom många skilda branscher såsom transport, service, snabbrörliga konsumentvaror, kultur, bilindustri och turism där han i olika ledarroller arbetat med varumärkesutveckling, marknadsföring, försäljning och inte minst affärsutveckling. Han har haft många positioner med både stort personal- och resultatansvar i en internationell miljö, och är en erkänt uppskattad ledare.
Michael har arbetat som varumärkes- och marknadsdirektör för bl a Visit Sweden, Volvo Cars, Kungliga Operan, Swedavia och Absolut Vodka. Driver idag uppdrag inom Place Branding, positionering och affärsstrategi för såväl privata som offentliga uppdragsgivare. Tidigare styrelseordförande för Svensk Destinationsutveckling AB och nu kursledare för Berghs School of Communications nya utbildning ”Place Branding”.
”Förändring är svårast i början, rörigast i mitten och bäst i slutet.”
– Robin Sharma
Exempel på kunduppdrag inom ledarskap:
Strategisk IT-målarkitektur för hållbar kollektivtrafik
Järnvägsoperatören står inför strikta krav att konsekvent följa etablerade kvalitets- och säkerhetsnormer, samtidigt som de måste leverera en hög grad av tillgänglighet och tillförlitlighet.
IT-avknoppning vid avyttring
Det stora energibolaget ägde verksamhet utomlands men beslutade att avyttra dessa bolag. Problemet var att deras IT-system var djupt integrerade med moderbolagets.
Digital transformation Verktyg och riktlinjer
Region Blekinge måste hitta nya, effektivare arbetssätt för att klara finansieringen av välfärdstjänsterna i framtiden.