Vårt team
Patrik Kärrberg
Patrik Kärrberg
Tel: +46 (0)70-812 11 88
Email: patrik.karrberg@cordevo.se
Patrik Kärrberg
Patrik har 25 års erfarenhet inom försäljning av tekniksystem. Han har startat och expanderat verksamheter inom mjukvara och internetplattformar i både Japan och Europa. Han bidrar även med verksamhets- och styrelseerfarenhet från tillverkande företag.
Patriks konsultuppdrag fokuserar på att förbereda företag att arbeta med effektiva internetplattformar, molnstrategier, dataplattformar, AI och hur man mäter dess ekonomiska och produktiva effekter. Projekt och interimsuppdrag inkluderar Go to market i Japan, Storbritannien, Sverige; affärsutveckling av produkter med teknisk höjd; försäljning av programvara och tjänster; policy och partnerskap; samt teknikutvärderingar. Han är en publicerad forskare inom digital innovation, ekonomi och produktivitet.
Patrik är gästföreläsare och handledare för MBA-studenter vid University College London och London School of Economics (LSE). Han har skrivit forskningsrapporter för ledande IT-företag och Världsbanken både för LSE och som oberoende konsult. Han har en doktorsexamen från London School of Economics och en civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi, Linköpings Tekniska Högskola.
Exempel på kunduppdrag inom affärsutveckling:
Strategisk IT-målarkitektur för hållbar kollektivtrafik
Järnvägsoperatören står inför strikta krav att konsekvent följa etablerade kvalitets- och säkerhetsnormer, samtidigt som de måste leverera en hög grad av tillgänglighet och tillförlitlighet.
Nöjeskoncernen behövde finna sin själ och lägga en grund för en lönsam affär.
En koncern bestående av hotell, restaurang och hotell hade skapats med väldigt olika förutsättningar. Vissa var nybyggda och helt okända som verksamheter, andra hade drivits på samma plats i över 100 år och var välkända varumärken.
Omställning till en ny affärslogik – Service-dominant Logic
I en situation med ökad konkurrens och snabb teknikutveckling är det intressant för snabbväxande och lönsamma produktföretag att knyta kunden närmare sig genom att samarbeta även när produkten är levererad och används.